Aku Tak Akan Tengok Filem Nasi Lemak 2.0


Salam Jiwa semua,


Post kali ni bukan untuk menghentam/menjatuhkan/memandang rendah hasil kerja orang lain. Cuma post ni untuk menceritakan pendapat aku tentang filem ini.

Walaupun filem ni tak keluar wayang lagi masa post ini ditulis, tapi aku memang dah niat dan berjanji yang aku TAK NAK tengok filem ni. Aku BOIKOT filem ni. Aku boikot sampai xnak letak poster die pon kat blog aku ni. Bukan sebab filem ni d
ihasilkan org berbangsa cina, aku tak pernah racist sampai macam ni skali. Bukan sebab filem ni dihasilkan guna kamera DSLR saha. Bukan sebab tajuk filem ni adalah makanan yang sedap. Bawah ni aku listkan 10 sebab2 aku taknak tengok filem Nasi Lemak 2.0 .

1. Filem ini dihasilkan oleh NameWee . Korang tak kenal dia siapa? Tahniah. Dia ni orang yang dah beberapa kali kutuk negara Malaysia tercinta ni. "Remix" lagu Negaraku menjadi Negarakuku, buat lagu kutuk Tenaga Nasional Berhad (TNB) dan juga kalau tak silap aku pernah buat lagu kutuk gadis bertudung.


2. Aku rasa sebab no 1 diatas ni dah cukup untuk jadi sebab2 kenapa aku taknak tengok filem ni. Main point : Kutuk negara sendiri.

Aku ni bukan la sorang yang terlalu patriotik tapi pada pendapat aku, kalau orang tu sekali dah kutuk kehormatan negara (lagu negara), beliau tak patut diberi peluang sebegini. Nampak macam baik sangat sampai kita bagi dia betul-betul bebas.


baik aku tengok nasi lemak kat bawah ni....




5 comments:

  1. suke hati lah.... hehehehe

    ReplyDelete
  2. oh right...filem ni bukan utk orang berfikiran sempit and takut nak menerima kritikan pedas.

    betul?

    ReplyDelete
  3. anonymous : betul. suka hati beliaulah :)

    akubudakUKM : bagi aku, "kritikan" yang mungkin diutarakan dlm filem ni aku tak ambik kesah. Sebab dia? Sebab dia akan gunakan semua kritikan2 lama yang pernah diutara/diketengahkan sebelum ni.

    aku bukan takot terasa or ape tgk cerita ni, cuma aku x berkenan dengan namewee tu. Btw, aku lah orang paling berfikiran luas yang aku kenal. :)

    ReplyDelete
  4. actually memang ada kritikannya yg berulang. macam pasal TNB n such. but this time a bit more subtle, tak terlalu kuat. at some point, memang kita akan agree, angguk kepala and such.

    but maybe dia da blaja jgn main isu terlalu sensitif. try tengok dlu, baru kasi komen. buktikan keluasan pemikiran anda dengan cuba memberikan kisah yang sebenar. maybe takyah tgk kat cinema kalo xnk membazir, tggu je kuar cetak rompak. hahahaha... :)

    ReplyDelete
  5. yeap. maybe aku takkan tgk kat wayang, tapi download tu mmg akan. duit aku satu sen pon aku takkan bagi kat filem tu. haha

    ReplyDelete

Pages